Hamburgs Wirtschaft boomt – finden den Arbeitgeber, der zu IHNEN passt.​

Staffnet ist der Hamburger Spezialist für die Vermittlung von kaufmännischen Fach- und Führungskräften. Unsere Kunden zählen in der Metropolregion Hamburg zu den größten und beliebtesten Arbeitgebern. Lassen Sie sich professionell und persönlich über die zahlreichen interessanten Stellenangebote bei erfolgreichen Unternehmen beraten. Im Auftrag einer unserer Kunden suchen wir aktuell:

Logistics Coordinator (m/w/d)

Referenz: 2019-8750

Unser Kunde

Unser Kunde ist ein renommiertes Traditionsunternehmen mit globaler Reichweite. Als Teil eines international agierenden Markenartikelunternehmens aus der Genussmittelbranche werden in Deutschland über 2.000 Mitarbeiter beschäftigt. Von einer kleinen Manufaktur hat es das Unternehmen in seiner über 100-jährigen Geschichte zum Top-2-Unternehmen auf dem deutschen Tabakmarkt gebracht. Seit 2002 gehört es zum viertgrößten Tabakunternehmen der Welt. Unser Kunde sucht Mitarbeiter, die begeisterungsfähig und flexibel sind und die die Tätigkeit in einer kontrovers diskutierten Branche als Herausforderung ansehen.

Einsatzort

Hamburg - Freihafen

Principal Accountabilities / Responsibilities:

• Settlement of all Leaf Buying released worldwide tobacco purchases for production units in Germany and in France
• Creation of purchasing contracts with suppliers
• Initiation, monitoring and coordination of the entire tobacco import process, in compliance with internal policies as well as international rules for the interpretation of commercial contract forms such as ICC lncoterms and taking account of customs, excise and foreign trade regulations
• Coordination of the logistics supply / disposition of tobacco stocks in consultation with the receiving warehouses
• Contribute to establishing state-of-the-art Demand/ Supply Management for Leaf import business respecting the overall demand & supply situation
• Monitor and optimize performance on an ongoing basis in terms of effectiveness and efficiency, e.g. permanent review of routes to market; pro-active and early involvement in new initiatives, e.g. Leaf warehouse project; challenge providers performance
• Review and facilitate the enhancement of existing business practices & applied tools and systems in the spirit of continuous improvement
• Support projects in the area of Leaf Logistics
• Optimization of the performance in own or third party leaf warehouses by using appropriate tools.
• Stock management in the ERP system, capacity planning and space optimization 

Order management and monitoring for raw tobacco deliveries to factories or other customers:

• Order entry and feasibility checks, also with regards to payment terms and conditions, actively track orders
• Release and supervise orders and transports to ensure availability of stocks at the right time at the right place to avoid 00S and shortages
• Support and contribute to implement inventory management in all relevant factories and warehouses in order to avoid obsolescence and write offs
• Further enhance ways of working and tools to increase transparency and visibility of raw tobacco flows and stocks all along the supply chain
• Monitor and challenge providers performance
• Review and facilitate the enhancement of existing business practices & applied tools and systems in the spirit of continuous improvement

Customer Realtionship Management:

Be the first contact for external and internal Leaf tobacco customers providing expertise and understanding for all operational matters, consult in regard to trends, legal changes and customs requirements for import/export and all market relevant specifics
• Ensure timely creation/ update of Master Data and follow up of Masterfile Process
• Liaise with and provide expertise to ITG's Leaf community for all operational matters, operationally support and coordinate the implementation of new flows and the collaboration with additional partners

Qualifications

Role Specific Qualifications:

• Responsive (proactively engagement)
• Aligned (understand the required data and reports used)
• Flexible (adapts fast and works pragmatically within the various situations and with various individuals/groups)
• Collaborative mind-set
• Accountable (holds himself/herself accountable for the tasks to be fulfilled)
• Focused (close monitoring of order process and respective KPI's)
Experience & Skills:
• Analytical (ability to know what, where and how to gather information and intelligence that can be used to make meaningful discoveries which drive business growth)
• Process Management (in-depth understanding of the processes in place)
• Communication (ability to share information and thoughts with the team)
• Relationship Management (ability to build sustainable relationships towards customers and other related functions)

Was Sie erwartet

  • Eine attraktive Vergütung angelehnt an die tariflich vereinbarten Branchenzuschläge
  • Weihnachts- und Urlaubsgeld
  • Interessanter Einsatz bei unserem Kundenunternehmen und die Chance, gute Kontakte zu knüpfen
  • Eine individuelle, herzliche Betreuung und Beratung während des gesamten Einsatzes durch unser kompetentes Staffnet-Team
  • Kostenlose Lebenslaufanalyse

Interessiert?

Machen Sie jetzt den nächsten Schritt: Bewerben Sie sich für diese Position bevorzugt online über unser Jobportal. Gerne beantworten wir Ihre Fragen unter der unten angegebenen Telefonnummer.

Wir freuen uns auf Ihre Bewerbung.

Persönlicher Ansprechpartner

Frau Anja Kühnbaum
anja.kuehnbaum@staffnet.de
Telefon: 040-36 00 86 28
Fax: 040-36 00 86 11
Stadthausbrücke 5 - 7
20355 Hamburg

Haben Sie Ihren Traumjob noch nicht gefunden? Kein Problem!
Aktivieren Sie mit nur einem Klick unseren Job-Alarm und wir benachrichtigen Sie direkt über Ihren Browser, wenn der ideale Job für Sie dabei ist.

Direkt auf diese Position bewerben

Contact Us

© 2019 | Staffnet Innovatives Recruiting GmbH | Impressum | Datenschutz

      

Design und Programmierung von bitter-it-services.de